Pòden hèr consultes es persones que desvolòpen es sues foncions en organizacions publiques de Catalonha e volgatz obtier un punt d'enguarda extèrne e complementari deuant quina situacion professionau que sigue a on i a ahèrs etics implicadi.
Pòden èster objècte de consulta dilèmes, dobtes, incertituds, preocupacions o problematiques de natura etica restacada a situacions concrètes dera practica professionau que, se non se gerissen adequadaments, apoiridien arribar en afectar era integritat dera institucion.
Les consultes lescau referir-se a situacions reaus qu'era persona en tot consultar age marge d’accion e ne sigue part implicada.
Non pòden èster motiu de consulta es dilèmes que non afècten dirèctaments era persona en tot consultar.
Non pòden adreçar-se a DialÈtic peticions d'opinion juridica ne demorar-ne posicionaments respècti situacions controvertides qu'era persona en tot consultar ajatz o pogue arribar en auer damb era sua Administracion.
DialÈtic non ei tanpòc cap canau entà denonciar, alertar o qüestionar comportaments o actituds susceptibles de dar lòc a responsabilitats de quina natura que sigue. Eth tau cas, se pòt hèr usatge des canaus de denóncia disponibla enes diferentes institucions e tanben eth deth Burèu Antifrauda.
Quan eth motiu dera consulta encastrarà en bèth un des supòsits d’exclusion descrita, eth Burèu Antifrauda comunicarà ara persona en tot consultar es motius d’inadmissibilitat.
Es reflexions aufrides coma orientacion se centren unicaments en encastre dera etica professionau publica.
Eth Burèu Antifrauda meterà era coneishença dera persona en tot consultar era identitat deth tecnician o tecniciana dera Direccion de Prevencion encargada de hèr er acompanhament e dar-li responsa.
Es situacions concrètes que dan lòc a hèr-se qüestions sobri ahèrs etics, non se pòden resòlver sense tier en compde eth contèxt.
En era analisi que amie a tèrme eth Burèu Antifrauda se procurarà tier en compde tant es principis etics e nòrmes de conducta arrecuelhuda enes nòrmes juridiques aplicables, atau coma eth rèste d’estruments que hèn part deth sistèma d’integritat institucionau a on preste servicis era persona que hè era consulta e, eth particular, es còdis etics o de conducta. Tanben pòden considerar-se es recomanacions e melhores practiques arreconeishudes per organismes internacionaus o d’aute institucions prescriptores en encastre dera integritat publica.
Er acompanhament de DialÈtic non excludís dusaus opinions. Era opinion exprimida mejançant es responses que aufrís eth Burèu Antifrauda pòt completar eth que poderàn exprimir d’aute organs o mecanismes d’assessorament etic que nedispòse era institucion a on preste servicis era persona en tot consultar.
Aqueri ahèrs sometudi a trauès deth canau de consulta que resulten de major interès o mès frequents poderàn incorporar-se ara seccion “Consultes destacades”, tostemp de manèra totauments anonimitzada e en tot compdar damb eth consentiment dera persona en tot consultar.
Cau hèr un usatge responsable deth servici d’acompanhament etic. Un dialòg sincèr, basat en informacion veraç ei condicion de besonh entà iniciar un procès de reflexion etica enriquidor entara persona e que contribuïsque a enfortir era cultura etica des organizacions.