- Confidencialitat dera informacion deth contracte que se prepare; informacion que se coneish per arrason deth cargue o lòc de trabalh que s’aucupe e quan encara non s’a hèt publica.
Ei, donques, particularaments important entara posteriora fasa de licitacion que toti es operators economics agen accès ara madeisha informacion e en madeish moment e condicions, entà garantir era igualtat e era non-discriminacion des futurs candidats o licitadors.
- Non detectar conflictes d’interès de servidors publics que an accès a informacion sobri era contractacion que se prepare e que encara non s’a hèt publica
- Non detectar aufèrtes de suborns, demandes de comissions o aute beneficis il·legítims a cambiament d’informacion privilegiada
- Auançar informacion a determinadi operators economics abans que s’age hèt publica, aumens, as mejans legauments previsti
- Proporcionar informacion que non se preve includir enes plecs mès que pòt condicionar era concurrència o que pòt contribuïr a qu'eth receptor prepare ua melhora aufèrta
- Dar ar actuau contractista accès informau a informacion que encara non s’a publicat, en tot autrejar-li atau un avantatgi competitiu ara ora de preparar era aufrida que presentarà en fasa de licitacion
- Comunicar informacion que encara non ei publica a trauès de contactes personaus informaus damb potenciaus emprenudes licitadores coneishudes o persones restacades damb aguestes
Documents de trabalh núm. 3 entà veir de aute exemples
Restacadi damb es caracteristiques e motivacions des individus que participen ara contractacion publica d’ua institucion.
- «Reclutament» non meritocràtic des trabalhadors publics
- Manque d’inamovibilitat reau des trabalhadors que participen a la crompe publica
- Deficienta gestion des conflictes d’interès
- Manca de formacion sobri er efècte des biaixos cognitius ena prenuda de decisions
- Manca de sensibilizacion sobri etica publica e risqui entara integritat
- Manca de gestion dera carrèra des professionaus dera crompe publica
- Manque d’especialització ena nòrma de contractacion
- Deficient desvolopament des competéncies de crompe
- Desconeishement o escàs usatge d’estruments de supòrt ara crompe
- Supervision jeràrquica deficitària
Deriven de com ei organizada e com foncione era institucion (sistèmes de trabalh, praxis abituaus...).
Factors restacadi damb era direccion que incideixen en tot eth provediment institucionau
- Limits incerts o confusi entre er encastre de decision politica e eth de decision tecnicoadministrativa
- Insufisenta transparéncia des relacions dera direccion damb operators economics e aute actors considerables entath provediment institucionau
Factors restacadi damb era gestion professionau deth conjunt deth provediment institucionau
- Manca de seguiment e avaloracion des estrategies de provediment
- Manca de segregació de foncions en cicle de contractacion, eth particular en entitats que concentren era sua contractacion en un o pòqui mercats
- Nínxols de coneishença non documentada sobri prestacions estrategiques que se contracten de forma recurrenta
- Manca de rotacion e aute deficits ena gestion des relacions professionaus entre personau ath servici des entitats publiques e contractistes
Factors restacadi damb eth contraròtle intèrne deth provediment
- Afebliment organitzatiu deth contraròtle reau dera contractacion (eth particular, afebliment foncionau, per manca d’atribucion explicita des foncions de prevencion, deteccion e resolucion des conflictes d’interès a bèra unitat o organ especific)
Factors restacadi damb era gestion des recorsi umans
- Manque d’avaloracion des nivèus de risc des lòcs de trabalh implicat ena crompe publica
- Politiques de recorsi umans que perpetuen era provisionalitat
- Deficiéncies ena recuelhuda, analisi de donades e elaboracion documentau sobri eth besonh e es alternatiues entà corbir-la.
- Gestion inadequada dera informacion e era documentacion que non son encara publiques
Restacadi damb com se gerís un procediment de contractacion en concrèt.
- Deficiéncies ena recuelhuda, analisi de donades e elaboracion documentau sobri eth besonh e es alternatiues entà corbir-la
- Gestion inadequada dera informacion e era documentacion que non son encara publiques
Elements o circonstàncies que incrementen era probabilitat qu'es oportunitats de risc generat ena contractacion publica d'ua institucion siguen profitades.
- Modèls de comportament impropi ena cadea directiva e de comandament
- Cultures organitzatives desviades dera etica professionau publica
- Precedents de non deteccion e non sancion ena memòria organitzativa, que genèren percepcion d’impunitat
- Precedents de represalhes envèrs persones alertadores ena memòria organitzativa, que genèren pòur
- Renóncia a comunicar intèrnament es transgressions detectades e non tolerades
- Nòrmes o sistèmes de trabalh informau laguens de bèri grops que «protegissen» d’eventuau acusacions e refortilhen era percepcion d’impunitat
- Dinamiques interpersonals o grupals que refortilhen es percepcions de tolerància e impunitat des transgressions
Mancances o deficits deth sistèma d'integritat institucionau que faciliten era perpetuació de practiques transgressores ja materializades.
- Manca de volontat e compromís damb eth foment dera integritat e era luta contra era corrupcion enes mès nauti nivèus politic e de gestion dera institucion
- Manque d’assignacion explicita de responsabilitats sobri era integritat institucionau ath long dera cadea directiva e de comandament
- Deficits ena determinacion e definicion d’integritat aplicada as foncions e responsabilitats especifiques dera institucion (còdis etics, de conducta...)
- Manque d’dubertura e foment deth debat etic laguens era institucion
- Manca de mecanismes d’orientacion etica formau e informaus o deficits ena sua gestion
- Manca de promocion dera cultura de lheuar era votz entà deféner er interès public e de canaus avienti d’alèrte
- Manque d’avaloracion periodica deth sistèma d’integritat institucionau