- Oportunitat de pressions entà adjudicar de facto sense recórrer enes mercats, pr'amor que:
- se requerís executar immediataments era prestacion e es procediments de contractacion requerissen fòrça temps o
- se vò favorir un operator economic en concrèt.
S'es risqui d’aguest airau se materializen, se conculquen es drets des operators economics a accedir as licitacions publiques e a arrecéber un tracte parièr e non discriminatòri per part des poders adjudicadors, e es pròpries institucions meten eth risc (o renóncien a) l’obtencion de l’aufrida economicaments mès avantatjosa entara contractacion d’aquera prestacion.
- Non detectar conflictes d’interès que pòden originar pressions entà adjudicar de facto
- Non detectar aufèrtes de suborns, demandes de comissions o aute beneficis il·legítims a cambiament d’adjudicacions de facto
- Evitar era incoació d’un nau expedient de contractacion e profitar un contracte ja formalizat entà arténher era prestacion
- Falsejar era tramitacion d’un procediment de contractacion
- Substituïr irregularaments era tramitacion d’un expedient de contractacion per aute formules de collaboracion non competitiva, coma convènis
- Contunhar en tot executar es prestacions d’un contracte (e en tot pagar-ne eth prètz) ath delà dera vigéncia contractualment prevista, en tot adjudicar de hèt ara anteriora contractista.
- Adjudicar dirèctaments servicis de mantenença as operators economics que se liauie contractat un subministrament.
- Encargar, dirèctaments ath provedidor principau d’un contractatz d’òbres, prestacions addicionaus que non an estat previstes e que aurien d’auer estat objectatz d’ua naua licitacion.
Documents de trabalh núm. 3 entà veir de aute exemples
Restacadi damb es caracteristiques e motivacions des individus que participen ara contractacion publica d’ua institucion.
- «Reclutament» non meritocràtic des trabalhadors publics
- Manque d’inamovibilitat reau des trabalhadors que participen a la crompe publica
- Deficienta gestion des conflictes d’interès
- Manca de formacion sobri er efècte des biaixos cognitius ena prenuda de decisions
- Manca de sensibilizacion sobri etica publica e risqui entara integritat
- Manca de gestion dera carrèra des professionaus dera crompe publica
- Manque d’especialització ena nòrma de contractacion
- Deficient desvolopament des competéncies de crompe
- Desconeishement o escàs usatge d’estruments de supòrt ara crompe
- Supervision jeràrquica deficitària
Deriven de com ei organizada e com foncione era institucion (sistèmes de trabalh, praxis abituaus...).
Factors restacadi damb era direccion que incideixen en tot eth provediment institucionau
- Manca de vision globau dera aguda de besonh d’òbres, subministraments e servicis entath mandat e consecutius disfuncions ena planificacion dera contractacion
- Limits incerts o confusi entre er encastre de decision politica e eth de decision tecnicoadministrativa
- Decisions politiques que creen compromisi d’impossibla compliment damb era nòrma en vigor
- Insufisenta transparéncia des relacions dera direccion damb operators economics e aute actors considerables entath provediment institucionau
Factors restacadi damb era gestion professionau deth conjunt deth provediment institucionau
- Adopcion d’estrategies de provediment que supèren era capacitat de crompe institucionau
- Marge organitzatiu entara adopcion injustificada d’estrategies de provediment non competitiu (convènis e encomanes a mejans pròpris)
- Manca de seguiment e avaloracion des estrategies de provediment
- Descoordinació des unitats o organs administratius que participen ara preparacion, licitacion o execucion des contractes
- Manca de segregació de foncions en cicle de contractacion, eth particular en entitats que concentren era sua contractacion en un o pòqui mercats
- Nínxols de coneishença non documentada sobri prestacions estrategiques que se contracten de forma recurrenta
- Manca de rotacion e aute deficits ena gestion des relacions professionaus entre personau ath servici des entitats publiques e contractistes
- Insuficiència d’estruments organitzatives o canaus de supòrt institucionau ara crompe intègra e professionau
Factors restacadi damb eth contraròtle intèrne deth provediment
- Marge entà interpretar ara baisha eth nivèu de subjeccion institucionau ara nòrma de contractacion
- Afebliment organitzatiu deth contraròtle reau dera contractacion
Factors restacadi damb era gestion pressupostària
- Reduccion deth periòde d’execucion ordinària deth pressupòst
- Desvinculació deth provediment per çò qu'ei deth cicle pressupostari
Factors restacadi damb era gestion des recorsi umans
- Manque d’avaloracion des nivèus de risc des lòcs de trabalh implicat ena crompe publica
- Politiques de recorsi umans que perpetuen era provisionalitat
Restacadi damb com se gerís un procediment de contractacion en concrèt.
- Deficiéncies ena arrecuelhuda d’informacion, analisi de donades e elaboracion documentau sobri eth besonh e es alternatiues entà corbir-la
- Inadequada avaloracion deth besonh de contractar o Inadequada avaloracion deth besonh de contractar o dera idoneïtat deth contracte projectat entà corbir-la
- Planificacion o pressupostació insufisenta o pòc rigorosa
- Deficienta identificacion o descripcion der objectatz deth contracte, es sues especificacions tecniques o es condicions d’execucion.
- Usatge distorsionat o non genuí de lindaus, durades, terminis e excepcions dera nòrma.
Elements o circonstàncies que incrementen era probabilitat qu'es oportunitats de risc generat ena contractacion publica d'ua institucion siguen profitades.
- Modèls de comportament impropi ena cadea directiva e de comandament
- Cultures organitzatives desviades dera etica professionau publica
- Precedents de non deteccion e non sancion ena memòria organitzativa, que genèren percepcion d’impunitat
- Precedents de represalhes envèrs persones alertadores ena memòria organitzativa, que genèren pòur
- Renóncia a comunicar intèrnament es transgressions detectades e non tolerades
- Nòrmes o sistèmes de trabalh informau laguens de bèri grops que «protegissen» d’eventuau acusacions e refortilhen era percepcion d’impunitat
- Dinamiques interpersonals o grupals que refortilhen es percepcions de tolerància e impunitat des transgressions
Mancances o deficits deth sistèma d'integritat institucionau que faciliten era perpetuació de practiques transgressores ja materializades.
- Manca de volontat e compromís damb eth foment dera integritat e era luta contra era corrupcion enes mès nauti nivèus politic e de gestion dera institucion
- Manque d’assignacion explicita de responsabilitats sobri era integritat institucionau ath long dera cadea directiva e de comandament
- Deficits ena determinacion e definicion d’integritat aplicada as foncions e responsabilitats especifiques dera institucion (còdis etics, de conducta...)
- Manque dubertura e foment deth debat etic laguens era institucion
- Manca de mecanismes d’orientacion etica formau e informaus o deficits ena sua gestion
- Manca de promocion dera cultura d’lheuar era votz entà deféner er interès public e de canaus avienti d’alèrte
- Manque d’avaloracion periodica deth sistèma d’integritat institucionau