Vulnerabilitats
  • Oportunitats d’influéncies extèrnes o pressions intèrnes en procès de definicion deth besonh.
  • Ample marge de discrecionalitat per:
    • se cau contractar bèra prestacion entà corbir aqueth besonh e, s'aguest ei eth cas,
    • qué cau contractar e quin ei era forma mès idonèa e eficienta de hè'c.
Risqui identificadi
  • Non detectar conflictes d’interès des servidors publics que participen ara deteccion deth besonh e as decisions de s'ei de besonh contractar e quin ei era forma mès idonèa de hè'c.
  • Non detectar aufèrtes de suborns, demandes de comissions o aute beneficis il·legítims a cambiament de subervier ena definicion deth besonh o ena preparacion dera contractacion.
  • Dessenhar era contractacion d’òbres, subministraments o servicis innecessaris, sobredimensionats, d’impossibla execucion o perjudiciaus entara institucion publica o entar interès generau.
Bères practiques associades
  • Prepausar un contracte —o influïr ena decision d’impulsar eth contracte— en tot trobar-se en situacion de conflicte d’interès non declarat ara organizacion.
  • Prepausar de forma automatica era contractacion d’ua prestacion actuauments externalitzada, sense cap reavaluació deth besonh o en tot escartar per defècte era prestacion deth servici damb recorsi pròpris.
  • Preparar contractes de definicion vague o d’escassa qualitat tecnica que faciliten era materialització d’aute risqui pendent era fasa de licitacion (per exemple, pendent era avaloracion des aufèrtes) o pendent era execucion (per exemple, modificacions substanciaus des prestacions contractades).
Documents de treball

Documents de trabalh núm. 3 entà veir aute exemples

Factors de risc
Personaus

Restacadi damb es caracteristiques e motivacions des individus que participen ara contractacion publica d’ua institucion.

  • «Reclutament» non meritocràtic des trabalhadors publics
  • Manque d’inamovibilitat reau des trabalhadors que participen ara crompe publica
  • Deficienta gestion des conflictes d’interès
  • Manca de formacion sobri er efècte des biaixos cognitius ena prenuda de decisions
  • Manca de sensibilizacion sobri etica publica e risqui entara integritat
  • Manca de gestion dera carrèra des professionaus dera crompe publica
  • Manque d’especialització ena nòrma de contractacion
  • Deficient desvolopament des competéncies de crompe
  • Desconeishement o escàs usatge d’estruments de supòrt ara crompe
  • Supervision jeràrquica deficitària
Organitzatius

Deriven de com ei organizada e com foncione era institucion (sistèmes de trabalh, praxis abituaus...).

Factors restacadi damb era direccion que incideixen en tot eth provediment institucionau

  • Manca de vision globau dera aguda de besonh d’òbres, subministraments e servicis entath mandat e consecutius disfuncions ena planificacion dera contractacion
  • Limits incerts o confusi entre er encastre de decision politica e eth de decision tecnicoadministrativa
  • Decisions politiques que creen compromisi d’impossibla compliment damb era nòrma en vigor
  • Insufisenta transparéncia des relacions dera direccion damb operators economics e aute actors considerables entath provediment institucionau

Factors restacadi damb era gestion professionau deth conjunt deth provediment institucionau

  • Adopcion d’estrategies de provediment que supèren era capacitat de crompe institucionau
  • Manca de seguiment e avaloracion des estrategies de provediment
  • Descoordinació des unitats o organs administratius que participen ara preparacion, licitacion o execucion des contractes
  • Manca de segregació de foncions en cicle de contractacion, eth particular en entitats que concentren era sua contractacion en un o pòqui mercats
  • Nínxols de coneishença non documentada sobri prestacions estrategiques que se contracten de forma recurrenta
  • Manca de rotacion e aute deficits ena gestion des relacions professionaus entre personau ath servici des entitats publiques e contractistes
  • Insuficiència d’estruments organitzatives o canaus de supòrt institucionau ara crompe intègra e professionau

Factors restacadi damb eth contraròtle intèrne deth provediment

  • Afebliment organitzatiu deth contraròtle reau dera contractacion
  • Afebliment organitzatiu dera figura deth responsable deth contracte

Factors restacadi damb era gestion pressupostària

  • Pressions intèrnes entà agotar eth pressupòst annau
  • Reduccion deth periòde d’execucion ordinària deth pressupòst (auançament subte deth barrament pressupostari, pressupòsti prorogadi que restringeixen era contractacion de naui besonhs)

Factors restacadi damb era gestion des recorsi umans

  • Planificacion o pressupòst de recorsi umans inadequadi ath perfil de crompe, era estrategia de provediment institucionau o ath sòn seguiment e avaloracion
  • Manque d’avaloracion des nivèus de risc des lòcs de trabalh implicat ena crompe publica
  • Politiques de recorsi umans que perpetuen era provisionalitat
Procedimentaus

Restacadi damb com se gerís un procediment de contractacion en concrèt.

  • Deficiéncies ena arrecuelhuda d’informacion, analisi de donades e elaboracion documentau sobri eth besonh e es alternatiues entà corbir-la
  • Inadequada avaloracion deth besonh de contractar o dera idoneïtat deth contracte projectat entà corbir-la
  • Planificacion o pressupostació insufisenta o pòc rigorosa
  • Deficienta identificacion o descripcion der objectatz deth contracte, es sues especificacions tecniques o es condicions d’execucion
  • Deficienta causida o dessenh des critèris de seleccion
  • Deficienta causida e ponderació des critèris d’adjudicacion o dessenh des sistèmes de puntuacion
  • Usatge distorsionat o non genuí de lindaus, durades, terminis e excepcions dera nòrma
  • Gestion inadequada dera informacion e era documentacion que non son encara publiques
Potenciadors

Elements o circonstàncies que incrementen era probabilitat qu'es oportunitats de risc generat ena contractacion publica d'ua institucion siguen profitades.

  • Modèls de comportament impropi ena cadea directiva e de comandament
  • Cultures organitzatives desviades dera etica professionau publica
  • Precedents de non deteccion e non sancion ena memòria organitzativa, que genèren percepcion d’impunitat
  • Precedents de represalhes envèrs persones alertadores ena memòria organitzativa, que genèren pòur
  • Renóncia a comunicar intèrnament es transgressions detectades e non tolerades
  • Nòrmes o sistèmes de trabalh informau laguens de bèri grops que «protegissen» d’eventuau acusacions e refortilhen era percepcion d’impunitat
  • Dinamiques interpersonals o grupals que refortilhen es percepcions de tolerància e impunitat des transgressions
Perpetuadors

Mancances o deficits deth sistèma d'integritat institucionau que faciliten era perpetuació de practiques transgressores ja materializades.

  • Manca de volontat e compromís damb eth foment dera integritat e era luta contra era corrupcion enes mès nauti nivèus politic e de gestion dera institucion
  • Manque d’assignacion explicita de responsabilitats sobri era integritat institucionau ath long dera cadea directiva e de comandament
  • Deficits ena determinacion e definicion d’integritat aplicada as foncions e responsabilitats especifiques dera institucion (còdis etics, de conducta...)
  • Manque de dubertura e foment deth debat etic laguens era institucion
  • Manca de mecanismes d’orientacion etica formau e informaus o deficits ena sua gestion
  • Manca de promocion dera cultura de lheuar era votz entà deféner er interès public e de canaus avienti d’alèrte
  • Manque d’avaloracion periodica deth sistèma d’integritat institucionau