- Oportunitats d’influéncies extèrnes o pressions intèrnes en procès de definicion deth besonh.
- Ample marge de discrecionalitat per:
- se cau contractar bèra prestacion entà corbir aqueth besonh e, s'aguest ei eth cas,
- qué cau contractar e quin ei era forma mès idonèa e eficienta de hè'c.
- Non detectar conflictes d’interès des servidors publics que participen ara deteccion deth besonh e as decisions de s'ei de besonh contractar e quin ei era forma mès idonèa de hè'c.
- Non detectar aufèrtes de suborns, demandes de comissions o aute beneficis il·legítims a cambiament de subervier ena definicion deth besonh o ena preparacion dera contractacion.
- Dessenhar era contractacion d’òbres, subministraments o servicis innecessaris, sobredimensionats, d’impossibla execucion o perjudiciaus entara institucion publica o entar interès generau.
- Prepausar un contracte —o influïr ena decision d’impulsar eth contracte— en tot trobar-se en situacion de conflicte d’interès non declarat ara organizacion.
- Prepausar de forma automatica era contractacion d’ua prestacion actuauments externalitzada, sense cap reavaluació deth besonh o en tot escartar per defècte era prestacion deth servici damb recorsi pròpris.
- Preparar contractes de definicion vague o d’escassa qualitat tecnica que faciliten era materialització d’aute risqui pendent era fasa de licitacion (per exemple, pendent era avaloracion des aufèrtes) o pendent era execucion (per exemple, modificacions substanciaus des prestacions contractades).
Documents de trabalh núm. 3 entà veir aute exemples
Restacadi damb es caracteristiques e motivacions des individus que participen ara contractacion publica d’ua institucion.
- «Reclutament» non meritocràtic des trabalhadors publics
- Manque d’inamovibilitat reau des trabalhadors que participen ara crompe publica
- Deficienta gestion des conflictes d’interès
- Manca de formacion sobri er efècte des biaixos cognitius ena prenuda de decisions
- Manca de sensibilizacion sobri etica publica e risqui entara integritat
- Manca de gestion dera carrèra des professionaus dera crompe publica
- Manque d’especialització ena nòrma de contractacion
- Deficient desvolopament des competéncies de crompe
- Desconeishement o escàs usatge d’estruments de supòrt ara crompe
- Supervision jeràrquica deficitària
Deriven de com ei organizada e com foncione era institucion (sistèmes de trabalh, praxis abituaus...).
Factors restacadi damb era direccion que incideixen en tot eth provediment institucionau
- Manca de vision globau dera aguda de besonh d’òbres, subministraments e servicis entath mandat e consecutius disfuncions ena planificacion dera contractacion
- Limits incerts o confusi entre er encastre de decision politica e eth de decision tecnicoadministrativa
- Decisions politiques que creen compromisi d’impossibla compliment damb era nòrma en vigor
- Insufisenta transparéncia des relacions dera direccion damb operators economics e aute actors considerables entath provediment institucionau
Factors restacadi damb era gestion professionau deth conjunt deth provediment institucionau
- Adopcion d’estrategies de provediment que supèren era capacitat de crompe institucionau
- Manca de seguiment e avaloracion des estrategies de provediment
- Descoordinació des unitats o organs administratius que participen ara preparacion, licitacion o execucion des contractes
- Manca de segregació de foncions en cicle de contractacion, eth particular en entitats que concentren era sua contractacion en un o pòqui mercats
- Nínxols de coneishença non documentada sobri prestacions estrategiques que se contracten de forma recurrenta
- Manca de rotacion e aute deficits ena gestion des relacions professionaus entre personau ath servici des entitats publiques e contractistes
- Insuficiència d’estruments organitzatives o canaus de supòrt institucionau ara crompe intègra e professionau
Factors restacadi damb eth contraròtle intèrne deth provediment
- Afebliment organitzatiu deth contraròtle reau dera contractacion
- Afebliment organitzatiu dera figura deth responsable deth contracte
Factors restacadi damb era gestion pressupostària
- Pressions intèrnes entà agotar eth pressupòst annau
- Reduccion deth periòde d’execucion ordinària deth pressupòst (auançament subte deth barrament pressupostari, pressupòsti prorogadi que restringeixen era contractacion de naui besonhs)
Factors restacadi damb era gestion des recorsi umans
- Planificacion o pressupòst de recorsi umans inadequadi ath perfil de crompe, era estrategia de provediment institucionau o ath sòn seguiment e avaloracion
- Manque d’avaloracion des nivèus de risc des lòcs de trabalh implicat ena crompe publica
- Politiques de recorsi umans que perpetuen era provisionalitat
Restacadi damb com se gerís un procediment de contractacion en concrèt.
- Deficiéncies ena arrecuelhuda d’informacion, analisi de donades e elaboracion documentau sobri eth besonh e es alternatiues entà corbir-la
- Inadequada avaloracion deth besonh de contractar o dera idoneïtat deth contracte projectat entà corbir-la
- Planificacion o pressupostació insufisenta o pòc rigorosa
- Deficienta identificacion o descripcion der objectatz deth contracte, es sues especificacions tecniques o es condicions d’execucion
- Deficienta causida o dessenh des critèris de seleccion
- Deficienta causida e ponderació des critèris d’adjudicacion o dessenh des sistèmes de puntuacion
- Usatge distorsionat o non genuí de lindaus, durades, terminis e excepcions dera nòrma
- Gestion inadequada dera informacion e era documentacion que non son encara publiques
Elements o circonstàncies que incrementen era probabilitat qu'es oportunitats de risc generat ena contractacion publica d'ua institucion siguen profitades.
- Modèls de comportament impropi ena cadea directiva e de comandament
- Cultures organitzatives desviades dera etica professionau publica
- Precedents de non deteccion e non sancion ena memòria organitzativa, que genèren percepcion d’impunitat
- Precedents de represalhes envèrs persones alertadores ena memòria organitzativa, que genèren pòur
- Renóncia a comunicar intèrnament es transgressions detectades e non tolerades
- Nòrmes o sistèmes de trabalh informau laguens de bèri grops que «protegissen» d’eventuau acusacions e refortilhen era percepcion d’impunitat
- Dinamiques interpersonals o grupals que refortilhen es percepcions de tolerància e impunitat des transgressions
Mancances o deficits deth sistèma d'integritat institucionau que faciliten era perpetuació de practiques transgressores ja materializades.
- Manca de volontat e compromís damb eth foment dera integritat e era luta contra era corrupcion enes mès nauti nivèus politic e de gestion dera institucion
- Manque d’assignacion explicita de responsabilitats sobri era integritat institucionau ath long dera cadea directiva e de comandament
- Deficits ena determinacion e definicion d’integritat aplicada as foncions e responsabilitats especifiques dera institucion (còdis etics, de conducta...)
- Manque de dubertura e foment deth debat etic laguens era institucion
- Manca de mecanismes d’orientacion etica formau e informaus o deficits ena sua gestion
- Manca de promocion dera cultura de lheuar era votz entà deféner er interès public e de canaus avienti d’alèrte
- Manque d’avaloracion periodica deth sistèma d’integritat institucionau