- Oportunitat de favorir o prejudiciar determinadi operators economics en discernir quin candidats o licitadors pòden participar a ua licitacion.
- Non detectar es conflictes d’interès des persones que participen ara decision d’adméter o excludir ua aufèrta ath procediment de licitacion (o plan an ascendència jeràrquica o foncionau sobri es anteriores)
- Non detectar aufèrtes de suborns, demandes de comissions o aute beneficis il·legítims a cambiament d’influïr ena decision d’adméter o excludir ua aufèrta deth procediment
- Aplicar irregularaments es critèris de seleccion de forma que es favorisque o prejudície a determinades emprenudes candidates o licitadores
- Refusar aufèrtes incurses en presumpció d’anormalitat sense avaloracion o motivacion sufisenta
- Non abstier-se de participar a ua mesa de contractacion quan s’ei en situacion de conflicte d’interès
- Sajar influïr enes membres d’ua mesa de contractacion pr'amor que s’accèpten o refusen aufèrtes de forma irregulara
- Adméter ua aufèrta que mòstre indicis de col·lusió o corrupcion; per exemple, tres aufèrtes damb similituds que arriben en era extrèma de reprodusir paragrafs exactes damb errances ortografiques includides e que alertarien d’aufrida de cobertura
- Excludir ua aufèrta en tot qualificar-la d’anormalment baisha sense ua fonamentació o justificacion sufisenta
Documents de trabalh núm. 3 entà veir de aute exemples
Restacadi damb es caracteristiques e motivacions des individus que participen ara contractacion publica d’ua institucion.
- «Reclutament» non meritocràtic des trabalhadors publics
- Manque d’inamovibilitat reau des trabalhadors que participen a la crompe publica
- Deficienta gestion des conflictes d’interès
- Manca de formacion sobri er efècte des biaixos cognitius ena prenuda de decisions
- Manca de sensibilizacion sobri etica publica e risqui entara integritat
- Manca de gestion dera carrèra des professionaus dera crompe publica
- Manque d’especialització ena nòrma de contractacion
- Deficient desvolopament des competéncies de crompe
- Desconeishement o escàs usatge d’estruments de supòrt ara crompe
- Supervision jeràrquica deficitària
Deriven de com ei organizada e com foncione era institucion (sistèmes de trabalh, praxis abituaus...).
Factors restacadi damb era direccion que incideixen en tot eth provediment institucionau
- Limits incerts o confusi entre er encastre de decision politica e eth de decision tecnicoadministrativa
Factors restacadi damb era gestion professionau deth conjunt deth provediment institucionau
- Manca de rotacion e aute deficits ena gestion des relacions professionaus entre personau ath servici des entitats publiques e contractistes
- Insuficiència d’estruments organitzatius o canaus de supòrt institucionau ara crompe intègra e professionau
Factors restacadi damb eth contraròtle intèrne deth provediment
- Marge entà interpretar ara baisha eth nivèu de subjeccion institucionau ara nòrma de contractacion
- Afebliment organitzatiu deth contraròtle reau dera contractacion
Factors restacadi damb era gestion des recorsi umans
- Manque d’avaloracion des nivèus de risc des lòcs de trabalh implicat ena crompe publica
- Politiques de recorsi umans que perpetuen era provisionalitat
Restacadi damb com se gerís un procediment de contractacion en concrèt.
- Designacion de persones sense expertesa sufisenta entà avalorar tecnicaments es aufèrtes
- Comprovació defectuosa deth compliment des requeréncies o es limitacions entà participar ara licitacion
- Manca de motivacion o justificacion deficienta des baishes considerades anormaus
Elements o circonstàncies que incrementen era probabilitat qu'es oportunitats de risc generat ena contractacion publica d'ua institucion siguen profitades.
- Modèls de comportament impropi ena cadea directiva e de comandament
- Cultures organitzatives desviades dera etica professionau publica
- Precedents de non deteccion e non sancion ena memòria organitzativa, que genèren percepcion d’impunitat
- Precedents de represalhes envèrs persones alertadores ena memòria organitzativa, que genèren pòur
- Renóncia a comunicar intèrnament es transgressions detectades e non tolerades
- Nòrmes o sistèmes de trabalh informau laguens de bèri grops que «protegissen» d’eventuau acusacions e refortilhen era percepcion d’impunitat
- Dinamiques interpersonals o grupals que refortilhen es percepcions de tolerància e impunitat des transgressions
Mancances o deficits deth sistèma d'integritat institucionau que faciliten era perpetuació de practiques transgressores ja materializades.
- Manca de volontat e compromís damb eth foment dera integritat e era luta contra era corrupcion enes mès nauti nivèus politic e de gestion dera institucion
- Manque d’assignacion explicita de responsabilitats sobri era integritat institucionau ath long dera cadea directiva e de comandament
- Deficits ena determinacion e definicion d’integritat aplicada as foncions e responsabilitats especifiques dera institucion (còdis etics, de conducta...)
- Manque dubertura e foment deth debat etic laguens era institucion
- Manca de mecanismes d’orientacion etica formau e informaus o deficits ena sua gestion
- Manca de promocion dera cultura de lheuar era votz entà deféner er interès public e de canaus avienti d’alèrte
- Manque d’avaloracion periodica deth sistèma d’integritat institucionau