
Recomanacions prealables
Abans d’iniciar un procès d’aguest tipe, moscau partir de bères consideracions que meten en evidéncia diferéncies significatives d’aguesti risqui respèctes d’aute que tanben gerissen es entitats publiques, e que condicionen tant era sua analisi coma es accions preventives e contingentes que se planificaràn entà gerir-les:
- Es subjèctes des potenciaus practiques irregulares, fraudulentes o corrompudes ena contractacion publica non son èssers alièni, mès persones que se restaquen damb era nòsta institucion o ne hèn part. Pendent es fases d’identificacion e analisi des risqui, cau auer-les presents coma agents des risqui.
- Es agents des risqui e es responsables de gerir-les coïncidissen; aguesta coïncidéncia dificulte era objectivitat dera analisi. Per açò, conven revisar fòrça detingudament es factors de risc personau.
- Les practiques fraudulentes o corrompudes laguens es institucions publiques non son eveniments accidentaus ne fortuïts, mès actes resultades d’ua deliberacion e decision. Totun, eth contèxt e es circonstàncies pòden auer creat automatismes o dinamiques de grop que suspenen era deliberacion e faciliten decisions esbiaixades. Per açò ei tan important analisar detingudament es factors potenciadors e perpetuadors des risqui ena dusau fasa deth cicle de gestion de risqui.
- Es entitats publiques an mens opcions entà gerir es risqui entara integritat inherents as sues foncions o servicis. Non pòden «evitar» aguesti risqui en tot decidir arturar servicis o foncions publiques de nauta risc, coma apoiridie hèr ua enterpresa privada per çò qu'ei des servicis que òpte entà aufrir.
- Non se pòden compartir o transferir a tresaus es risqui entara integritat. Atau coma era gestion des risqui laboraus permet transferir cèrti risqui ath sector privat, per exemple a trauès d’ua polissa per indemnitzar eth cas d’accidents professionaus.
Vistes aguestes consideracions, era experiéncia deth Burèu Antifrauda indique qu'era coïncidéncia der agent deth risc entara integritat damb eth subjècte que licau gerir compòrte cèrta tendéncia a infravalorar aguesti risqui.
Per açò, a l’ora d’empréner un procès de gestion des risqui entara integritat ena contractacion publica se recomane:
- Escuélher un grop de persones damb foncions (e, donques, perspectives) diferentes laguens eth procès de crompe dera institucion, atau coma damb nivèus d’implicacion diferenta, tant per responsabilitat jeràrquica coma per frequéncia de participacion en procediments de contractacion
- Sensibilizar-les prèviaments sobri es causes e es conseqüéncies d’aguesta tendéncia a infravalorar aguest tipe de risqui
- Includir en aguest grop, ena mesura que sigue possibla, membres extèrnes ara vòsta organizacion, damb adequada expertesa tecnica e experiéncia practica
- Emplegar estruments que faciliten era major objectivitat possibla pendent es tres prumères fases dera gestion d’aguesti risqui (identificacion, analisi e avaloracion)
Aute recomanacions generiques entara gestion de risqui:
- Concretar era posita dera analisi (serà dessús tot aquerò que contracte era institucion? S’abordaràn solament uns tipes de contracte? S’analisaràn unicaments aqueri que en passat agen supausat bèth problèma entara institucion? etc.)
- Preveir es recorsi que i poderà dedicar era institucion ara analisi e hèr ua planificacion çò de mès de realista possibla, en tot priorizar es potenciaus risqui e en tot seleccionar un numèro assumible entara sua posteriora analisi, avaloracion, tractament e seguiment. D’aguesta manèra se redusís eth risc d’abandonar eth procès abans de finalizar-lo per desmotivació, manca de recorsi, etc.
- Definir claraments eth ròtle e es responsabilitats de cadua des persones implicades e comunicar-les-i
- Identificar de aute persones considerables o interessades que, maugrat non èster dirèctaments implicades, calerà mantier-les informades especificaments
- Garantir eth compromís e eth lideratge dera cadea de comandament
- Facilitar espacis d’escambi e garantir ua comunicacion fluida ath long de tot eth procès de trabalh damb totes es parts implicades
- Comunicà'c intèrnament a toti es trabalhadors dera institucion, abans der inici deth trabalh e, a mesura que s'auance en cadua des fases
- Documentar tot eth procès entà garantir ua gestion dera coneishença adaptada
- Un còp barrat eth cicle de gestion de risqui hèr possible un seguiment periodic, en tot atier a possibles cambiaments de contèxt, de persones, de circonstàncies, etc., e d’acòrd ad aquerò que s’age establit ena fasa d’avaloracion


